Hogy tervezzünk weboldalt?

Hogy tervezzünk weboldalt? Hisz a weboldalad az egyik legfontosabb dolog, ami az online világban létezik. Ezen keresztül mutatkozol be, ez alapján döntik el, hogy érdekes amit találnak rólad, vagy nem.

Gondolj bele, hogy benned milyen hatást vált ki egy lassú, átláthatatlan, sőt több éves designban megjelenő weboldal. Nagyon-nagy előnye kell legyen annak a vállalkozásnak, hogy ne lépj tovább azonnal.

Hogyan készíthetsz mégis egy olyan weboldalt, amit bemutat téged, tetszik a látogatónak is és bizalmat ébreszt benne?

Egyszerű, még mielőtt elkezdenéd tervezd meg, hogy milyen legyen, kérd ki szakértők tanácsát a technikai lehetőségekről és a végén teszteld olyan emberekkel, akik a célcsoportod és még soha nem látták a weboldalad, majd a visszajelzések alapján véglegesítsd azt. Ami fontos, hogy ha te készíted, ha valakit megbízol a weboldal készítésével, akkor is kell egy tervvel rendelkezz, amit szeretnél eredményként kapni.

Hogy tervezz weboldalt?

A legelső dolog amit tisztázni kell, hogy mi a weboldal célja, miért van rá szükség, milyen feladatot lát el. Ha ez megvan, és egy tiszta kép rajzolódott ki, akkor tudunk tovább lépni, hogy kiválasszuk a weboldal motorját, a CMS-t.

A keretrendszer, CMS

Ez a weboldal WordPress-ben készült, de sok más nyílt rendszer létezik, mint például a Yoomla, Drupal és sok más. Mi a WordPress-t javasoljuk, és használjuk szívesebben.

Sablon

Ez a design, amivel találkozik a látogató, mögötte dolgozik a CMS. Itt lehetőség van ingyenes-, fizetős sablonok használatára, az interneten rengeteg található és többnyire mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Ha nem, abban az esetben van lehetőség külön fejleszteni egyet, de ennek a költsége magasabb lesz, mint a már kész fizetős sablon használata.

Ezen az oldalon egy ingyenes sablont használtam, ami GeneratePress nevet kapta. Ehhez használtam egy Elementor nevű weboldal készítő kiegészítőt, amivel jóval könnyebben elkészíthetünk, vagy akár személyre szabhatjuk a weboldalunkat.

Tehát a design mind a sablonon múlik, ez határozza meg, hogy milyen színvilága az oldalnak, hova kerül a logó, milyen a navigálás és milyen speciális megjelenéseket támogat.

Napjaink legfontosabb elvárása egy weboldallal szemben az, hogy ne csak számítógépen, hanem tableten és okostelefonon is jól olvasható, használható legyen. Legyen reszponzív a sablon.

Tartalom

A weboldal tartalma nagyban függ, hogy mi a weboldal célja. Egy online kereskedelemre létrejött weboldal más tartalmat igényel, mint egy blog oldal, de ez nem zárja ki, hogy a webáruháznak legyen egy blog oldala is. Fontos, hogy a tartalom mindig friss legyen – már amennyire az iparágunk megengedi. Vannak olyan területek, ahol napi szinten lehet egy jó hosszú bejegyzést írni, mert annyira változó környezetben munkálkodik a vállalkozás, hogy erre van lehetőség, de vannak olyanok is, ahol, kb. fél évente, évente jelennek meg új dolgok, így ott értelemszerűen nehezebb tartani a heti 2-3 bejegyzést.

Mire figyeljünk még a tartalom előállításánál?

Relevancia! Tehát a látogatók releváns információt keresnek a saját problémájuk megoldásához, nem arra kíváncsiak, hogy milyen a vállalkozás, mit ért el, stb. Nem, nekik van egy problémájuk és ők arra keresik a megoldást. Ha ezt megtalálják az oldalon, legalább részben, akkor nagyobb eséllyel vállnak érdeklődővé, vásárlóvá, majd visszatérő ügyfelekké…..és ez a végső cél, hogy visszatérő vásárlókat találjunk, akik hosszú-hosszú éveken át éltetik a vállalkozást.

Használj képeket?

Naná, főleg, ha olyan a terméked, szolgáltatásod, amit meg tudsz mutatni. Például egy sminkes a smink elkészülte előtti- és utáni képpel képes bemutatni a szakértelmét, és kreativitását.

Mi kerülendő az oldalak létrehozásakor?

Olyan háttér, amiben nehezen olvasható a szöveg, minden eszközön. Kerüljük a Flash használatát, hiába lehet jókat készíteni általa. Ne használjunk számlálókat, például Ön a 123241-ik látogatónk, ez még a 90-es években szimpatikus volt, de ma már nem az, ahogy az automatikusa induló háttérzene sem, főleg ha nem is lehet leállítani, vagy nehéz megtalálni a leállítási lehetőséget. A tolakodó felugró ablakok, amik már nem a régen használt értelemben ablakok, de ugyanolyan hatást váltanak ki, ha nem egy jól meghatározott időpontban jelennek meg.

Figyeljünk ezekre, ne üldözzük el a látogatót, már az elején egy olyan dologgal, ami valljuk be nem jelent semmilyen előnyt, de hátrányt igen. Ha az a látogató fizetett hirdetésre kattintás útján került az oldalra, akkor még inkább fájó dolog, hogy rögtön elmenekül.

Segítségre lenne szükséged a weboldalad tervezésében, kivitelezésben, mérésben? Tudok a segíteni!

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.