Marketing Tervezés! Mi jut eszedbe, ha ezt a kifejezést hallod? Vagy mi jut eszedbe a Marketing szó hallatára?

Reklám, amit mindenhol látsz és már idegesít? Esetleg egy felesleges kiadás?

Hidd el, nem vagy egyedül, ha nem tudsz rá pontosan válaszolni. Akik nem tanultak marketinget, azoknak egy picit távoli dolog.

A marketing egy szemlélet, egy gondolkodás mód. Mi marketingesek másképp gondolkodunk, mint egy termékfejlesztő, mint egy kereskedő vagy mint egy átlagos gondolkodású ember, ami nem baj, mert minél több színű egy vállalat gondolkodása, annál hatékonyabb, kreatívabb is egyben.

Van az a mondás, hogy a marketing költségek egyik része felesleges, csak nem tudni melyik. Az online marketingre ez nem jellemző, ha nem tudod mérni, akkor a gond a Te rendszereidben, folyamataidban van, mert az eszközök adottak a méréshez. Ez úgy igaz egy webáruházra, mint egy ajánlatokkal dolgozó vállalkozásra.

Ha marketingről beszélünk, akkor nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos, hogy minden csatorna összefüggő egységet alkosson. Ha van weboldalad, hírleveled, közösségi oldalaid, stb., akkor fontos, hogy nem különálló egységként kezeld őket, hanem egy egységként, ami egy célért dolgozik, hogy az érdeklődőből vásárló, ügyfél váljon.

Ha Marketing Tervezésről beszélünk, akkor mindenképp érdemes megnézni, hogy pontosan mire van szükség. Ha egy új ügyféllel beszélgetünk, akkor igyekszem feltárni, hogy mire van szüksége. 

Az ügyfél, potenciális ügyfél állapota:

Marketing Tervezés - Vásárlási ciklus - Legyjelenonline.hu

  • Nem mindegy, hogy a vásárlási ciklusban, hol és milyen médiamixet használunk.
  • Külön kell bontani a különböző ciklusban levőket, külön csatornákkal, célzásokkal és legfőképp különbontott marketing kommunikációval.
  • Ha tudjuk, hogy melyik szakaszban levőket kell elérnünk, akkor meg tudjuk határozni azokat a csatornákat, amelyek a médiamixet alkotják.
  • A hosszú távú cél nem lehet más, mint a vásárlás illetve a hűséges vásárló.

Mivel a marketing tervezés nem egy kampányból áll, hanem kampányok komplex összekapcsolódásából, ezért mindennél fontosabb meghatározni, hogy az egyes részek milyen célt szolgálnak, és azok hatékonyságát, hogy lehet mérni. Előfordul, hogy mindezek még csak a következő lépéseket jelentik, hisz az online jelenlétet – pl. weboldalt – kell létrehoznunk legelőbb.

Sokszor találkozok olyannal, hogy csináljunk egy kampányt, mondjuk legyen a csatorna a Google Keresője. Elköltenek x pénzt, és semmi sem garantálja, hogy lesz eredmény. Úgy kell elkölteni az összeget – főleg azokra gondolok, akik az ideális kerettől jóval kevesebbel rendelkeznek – hogy az a lehető legtöbbet tegye hozzá a teljes mediamixhez, segítve a vállalkozást a céljai eléréséhez. Nézd meg az online hirdetések és a közösségi jelenlét bejegyzéseimet.

Ebben a Marketing tervezésben, kivitelezésben és mérésben tudok a segítségedre lenni, hogy kialakítsuk, és összehangoljuk a marketinged, hogy egy jól működő egységként üzemeljen, termeljen.

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.