Napjainkban már az online hirdetések nélkül a webes felületeink nem hozzák azokat az eredményeket, amelyeket az online jelenlét hozott 5-10 éve. Napjainkban nem elég csak elkészíteni egy weboldalt, feltölteni tartalommal, vagy elkészíteni egy közösségi oldalt és néha elhelyezni egy-egy posztot, ami a forgalmat generálja.

Elérés:

“Sajnos” az online felületek felfutása miatt itthon is nagyon elterjedtek ezek web- és a közösségi céges oldalak. Például a Facebook változtatásai következtében – amelyek inkább a részvényeseknek kedvesek, mint a vállalkozásoknak – jelentősen visszaesett az oldalak posztjainak elérése, ami 10% körüli “ingyenes” elérést jelent. De ez nem biztos, hogy rosszat jelent, hisz van egy olyan hirdetési csatornánk, amivel kimondottan jól célzott kampányokat tudunk készíteni, relatív jó áron.

Az online jelenlétből úgy tudunk hatékony eszközt faragni, hogy a hirdetési lehetőségeit is igénybe vesszük, mint a Facebook-, az Instagram-, a Google AdWords felületén kereső-, display-, vagy YouTube hirdetéseket, esetleg különböző banner hirdetéseket.

Ezek, akkor hatékonyak, ha hozzáértő szakértő állítja be, kezeli és optimalizálja azokat, ellenkező esetben sajnos nagy eséllyel vállnak pénznyelőkké. Az ideális eset, mikor a vállalaton belül van egy olyan alkalmazott, aki alap szinten ért ezekhez a rendszerekhez, hogy az ügynökség az igényeket, a visszajelzéseket tudja egyeztetni, illetve, ha valamilyen sürgős módosításra van szükség, akkor azt el tudja végezni. Fontos a jogkörök tisztázása, a tevékenységek követése érdekében.

Személy szerint az AdWords használatát javasolom, és iparágtól függően a különböző közösségi oldalakon való hirdetés. Például a b2c esetében a Facebook, Instagram hatékony tud lenni, míg abban az esetben, ha vállalkozás vezetőit, döntéshozóit szeretné elérni, akkor a LinkedIn lehet a megfelelő felület. Ha a költségek lehetővé teszik, akkor érdemes további hirdetési lehetőségeket is megvizsgálni, amelyek hazai szinten hatékonyak lehetnek. Ilyen például az Etarget.

Az online stratégiához hasonlóan, itt is egy rendszerben érdemes gondolkodni, és érdemes összehangolni a különböző felületek, és csatornák használatát, így felerősítve azok eredményeit. Vagyis érdemes egy olyan médiamixet összeállítani, ami a vásárlási ciklus minden pontjában megfelelő eredményességgel tud működni.

Online hirdetések

…úgy tűnhet, hogy egy könnyű terület, mert olyan könnyen össze lehet dobni egy kampányt. Nem! Nem könnyű, mi is rengeteget tanultunk, míg a szakértőivé váltunk, és még több idő volt, míg megfelelő tapasztalatot össze tudtunk gyűjteni.
Sokszor találkozom olyannal, hogy online hirdetések mellett döntött egy vállalkozás, saját maga készítette a Online Hirdetések - LégyJelenOnlinekampányokat, legjobb esetben mérte is azok hatékonyságát. Elköltöttek több 100 ezer Ft-ot és az eredmények nem vagy csak nagyon kevés jött, kiszámolva jóval nagyobb összegért, mint amennyit ért az a megrendelés, vásárlás.

Ennek magyarázata lehet, hogy az online hirdetés megjelenítéséhez nem a megfelelő csatornát választották, nem a megfelelő célcsoportot érték el, így a felhasználók, akik átkattintottak a weboldalra nem vásároltak, mert nem érdekelte őket a szolgáltatás.

A legfontosabb, hogy a különböző csatornák, kampányok megfelelően legyenek tervezve, felállítva és mérve, és a végén az eredmények kielemezve, összehasonlítva. Így meghatározható, hogy melyek azok a hirdetések, felületek, ahol a hatékonyan tud hirdetni a vállalkozás.

Az online hirdetésed megtervezésében, kivitelezésben és mérésben tudok a segítségedre lenni, hogy kialakítsuk, és összehangoljuk a marketinged, hogy egy jól működő egységként üzemeljen, termeljen.

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.