Pinterest: Hogyan használjuk üzleti célokra?

Pinterest jelenlét? Minek? Ott a Facebook!

A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi jelenlétről van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet.

Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.  

Miért pont a Pinterest?

Összehasonlítva a többi platformmal az alábbi ábrán jól látható, hogy van értelme ezt a felületet is aktívan becsatolni a marketing csatornáink közé:

Pinterest a közösségi médiában
Ha a fenti vizsgálat alapján a döntésünk a Pinterest felületére esett, akkor a célcsoportunk leginkább  a hölgyek, akiknek a termékünket, szolgáltatásunkat képi formában jól be tudjuk mutatni. A Pinterest egy növekvő online platform, amit itthoni viszonylatban is egyre többen használnak. A USA-ban a felnőttek több, mint 20 %-a használja, ami magasabb az Instagram és a Twitter felnőtt használóinál is.

A felhasználók, ellentétben a Facebook, Linkedin és más  platformokka, a Pinterest-et nem a családdal, barátokkal való kapcsolattartásra használják, hanem ötletgyűjtésre.
Ilyen ötletek lehetnek, hogy milyen legyen az új bútor vagy karácsonyi ajándék, illetve hogyan dobjunk fel egy ruhát, mik az új trendek, stb.

Például hogyha  IKEA-ban vásárolt bútorainkat szeretnénk átalakítani, akkor érdemes követni az Ikeahacks pinjeit. Ebből kifolyólag az itteni felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érhetjük el és befolyásolhatjuk a döntés meghozatalában.

A Pinterest profilhoz a tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes céges profiltlétrehozni.
Céges profil létrehozásával ugyanis, – a személyes profillal ellentétben- statisztikákat is kapunk a Pinterest-től a profilunk és pinjeink eredményével kapcsolatosan, ami egy átfogó képet ad számunkra.

Hogyan használjuk ki a  Pinterest lehetőségeit?

Kisebb cégek, vállalkozások használhatják termékkatalógusként a Pinterest felületét, hogy követőiknek bemutassák az újdonságaikat, ilyen lehet pédául egy  ruhaüzlet vagy akár szépségszalon is.

Mikor képeket töltünk fel, érdemes vertikális képet használni a horizontális helyett, mert a kutatások szerint ezek jobban teljesítenek. A legjobban eljesítő arány a  736*1102-es méret, de érdemes több mérettel is próbálkozni, tesztelve követőinket. A képek minőségi képek kell, hogy  legyenek és érdemes linkeket használni a pinjeinkben, így terelve a forgalmat a weboldalunkra.

Pinterest tipp bejegyzéshez

forrás: ww.pinterest.com/pin/158048268151545861/

Ha a Facebook-ot vesszük viszonyításként, akkor az eddigi  tapasztalatunk az, hogy a követőink egy elég kis arányához jut el egy ilyen bejegyzés, ellentétben a Pinterest-el, mert itt több elérést érünk el, mint a követőink száma. Ezért alkalmas forgalom és lead generálásra weboldalunk számára.

Pinterest alapok

  1. Pin és Újra pin: ezt megfogalmazhatjuk Facebook nyelvén posztnak és megoztásnak, Twitter nyelvén tweet-nek. Ha valaki más által közzétett pin-t osztjuk meg akkor újra pin-eljük azt.
  2. Pinner:  felhasználókat nevezzük pinnereknek
  3. Táblák: míg a Facebookon a képeket albumokba rendezzük, addig itt a Pinteresten táblákba rendezzük a pinjeinket.
  4. Like, megosztás: a különböző pineket tudjuk like-olni, tetszésünket kinyilvánítani esetleg megosztani azt például a Facebook-on
  5. Követés: követni tudunk különböző felhasználókat és cégeket, vagy akár egy-két táblát is.

Válasszuk ki a megfelelő kategóriát

A Pinterest tökéletesen alkalmas réspiacok kiaknázására, amihez jelenleg 30 kategóriát kapunk, hogy minél jobban meghatározhassuk a hovatartozásunk.

Pinterest oldal kategóriák

Ha ezt kihasználva hozzuk létre tartalmainkat, akkor sokkal nagyobb és relevánsabb elérést tudunk biztosítani a pinjeinknek.

A célcsoport meghatározása

Tudnunk kell, hogy kinek készítünk bejegyzéseket. Különböző célcsoportoknak különböző kommunikáció hatékony, ezt vegyük figyelembe. Úgy készítsük a tartalmainkat, hogy ha a célcsoportunk rákeres, akkor meg is találja. Például használjunk valamilyen rendszert a trendek feltérképezésére, mint például a GoogleAdwords kulcsszótervezője, vagy esetleg a Buzzsumo, így kihasználhatjuk a felkapott témákat.

Kapcsoljuk össze a felületeinket

Pinterest-et összeg tudjuk kötni weboldalunk, és más közösségi felületekkel, használjuk ki ezt a lehetőséget, hogy a követőink könnyen ránk találjanak. Tegyünk „Pin it” gombot weboldalunkra, képeinkhez a „Megosztás” gomb mellé. A Pin alerts ingyenes szolgáltatással értesítést kaphatunk ha valaki megosztott valamit a weboldalunkról.

Készítsünk tökéletes Pineket

Ha megvan a profilunk, megvannak a kategóriák, megvannak a táblák, akkor „csak” fel kell őket töltenünk.

Segíthetünk a közösségünknek eligazodni valamilyen bonyolult dologban, mint például a Bank of America a Better money habits révén segít a jobb a pénzügyi stratégiák kialakításában.
Különböző tematikájú táblákat hoztak létre és ezen tematika köré készítik a pinjeiket. Kb 140 pinnel – kampányban – 6 millió embert értek el és 29000 újra pinnelést gyűjtöttek össze.

A fenti siker másképp nem lenne lehetséges, ha nem adnának valamilyen értéket követőiknek, és ez kell, hogy lebegjen a szemünk előtt, ha egy pint készítünk.

Használjuk a Rich Pin-t

6 típust különböztetünk meg, amelyek extra információt hordozhatnak magukkal: videó, applikáció, recept, bejegyzés, hely és termék.

Példaként ebben az esettanulmányban bővebben olvashattok arról, hogy hogyan növelte egy híres divatmárka 34% -al az elérését és 46%-al a bevételét.
Csak ki kell választanod, hogy milyen pint szeretnél, add hozzá a meta tag-et a weboldaladhoz és küld el validálásra. Ha kész, akkor tudod használni Rich pinként.

Ha felkeltette érdeklődésedet ez a funkció, akkor itt találsz bővebb információt a beállítással kapcsolatosan.

Szerezzünk elérést pinjeinknek

Nem elég a legjobb tartalmat előállítani, el is kell tudnunk juttatni azokhoz akiket érdekel.

  1. Optimalizáljuk a kereséshez, hogy azok, akik a Pinteresten a mi témakörünkben keresnek meg is találjanak. Használjunk megfelelő kulcsszavakat címben és leírásban egyaránt, ahogy a kép file nevében is.
  2. Vegyük igénybe a már kiépített csatornáinkat. Ha van egy bejáratott weboldalunk, vagy egy relatív nagy követőtáborral rendelkező Facebook oldalunk, akkor azokat a felhasználókat tudjuk buzdítani, hogy a Pinteresten is követőink legyenek.
  3. Igazoljuk weboldalunkat, hogy bizalmat erősítsük követőinkben, vagy azokban, akik először találkoznak velünk.
  4. Használjuk ki a Pinterest csoportokat, hogy a releváns érdeklődőket elérjük – a top csoport listát itt megtalálod segítségként.
  5. Találjuk meg a kategóriánk szószólóit és kövessük, komenteljük pinjeiket
  6. A hirdetés Magyarországon is elérhető, itt tudsz regisztrálni

Elemezz és fejlessz

Minden céges oldalnak automatikusan elérhető a Pinterest analitika, bár a weboldal forgalomhoz szükséges a weboldal visszaigazolása, ami egy webmesternek nem okoz gondot.

Itt olyan adatokat kapunk, mint a Top pinjeink, tábláink az elmúlt 30 napból, vagy akár a teljes időtartamra. Melyik hol jelenik meg a keresések között, és melyik amelyik a legtöbb újra pinelést elérte.

Demográfiai adatokat is kapunk, hogy kik a követőink, hol élnek, hány évesek, milyen nyelvet beszélnek, stb.

Az érdeklődés részben informálódhatunk, hogy a követőink milyen kategóriákat, táblákat, cégeket követnek. Ezt használhatjuk a mi tartalmaink előállításához is.

Teszteljünk, mert amiket az esettanulmányok bemutatnak, azok nem biztos, hogy a mi közösségünkkel, a mi termékünkkel, a mi pinjeinkkel is ugyanazt az eredményt hozza.

Kinek jó a Pinterest?

Összegzésül itt egy újabb felület, ahol a célcsoportunkat hatékonyan el tudjuk érni. Ne is hagyjuk ki, ha inkább a felnőtt nőket kell elérnünk és képekkel tökéletesen be tudjuk mutatni termékünket. Alkalmas weboldal forgalom növelésére és a lead-ek hatékony gondozására.

Itt is a korábbi közösségi jelenléteinkhez hasonlóan kell kiépítenünk táborunk, le kell tesztelnünk, hogy nekik mi az ami releváns bejegyzés és optimalizálni a megjelenésünk. A lényeg, hogy ezen a felületen is folyamatosan kommunikáljunk, mert így lesz hatásos, az ad-hoc pinekkel ellentétben. Rendszerezzük pinjeinket tematikus táblákba, hogy minden érdeklődő egy helyen megtalálja a számára releváns tartalmainkat.