Honlapot szeretnél, de nem tudod, hol kezdd? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak?

Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezek a problémáidat okozzák. A bejegyzésünkben erre világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra.

Cél nélküli honlap, hol csatlakozik a stratégiába

Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a weboldalnak, csak úgy van, elkészült, mert mindenkinek van, és most már a látogatott cégnek is van.

Ha weboldalt szeretnél, akkor mindenképp fogalmazd meg, hogy miért van szükség az oldalra, hogy járul hozzá az üzleted sikeréhez, ehhez milyen weboldalra van szükséged. Ha ezek megvannak, akkor ki tudod választani a megfelelő tartalomkezelőt, sablont és a bővítményeket.

Értéktelen tartalom

Mi fontos az látogatónak? Hogy a problémájára megtalálja a megoldást, a kérdéseire a választ. Ha ezek nincsenek meg, akkor számára értéktelen a tartalmad.

Vannak olyan oldalak, amelyeket a tulajdonosaik reklámbevétel szerzésére használnak. Ilyen például a sok Adsense reklám, amikor a weboldalt teljesen ellepik a villogó, „relevánsabbnál-relevánsabb” hirdetések.

Ahhoz, hogy megfelelő tartalommal tudd feltölteni a weboldalad ismerned kell a célcsoportod, az ő problémáját és arra a megoldást. Ha ezt tudod, akkor már csak a szöveget kell elkészítened. Ha kész vagy, akkor emeld ki pirossal azokat a részeket, ahol te vagy az alany, és zölddel, ami a vevőről és a problémájának megoldásáról szól. Az a jó, ha a zöld van többségben.

A kevesebb néha több – design

Már egy jó ideje nem jó, ha a design a felhasználhatóság kárára készül, ezért érdemes a GIF animációk, a hangos oldalak, a frame-es (vagy keretes) szerkezetű oldalak, flash oldalak, intrók, dinamikus HTML lapú honlapokat elkerülni.

  • Ha költséghatékonyan szeretnél egy szép honlapot, akkor érdemes egy szép, de egyszerű sablont keresned, ezt a weboldaladra igazítani, az eredmény sokkal jobb lesz, mint ha a fentiekért fizetnéd ki a sablon többszörösének összegét

Navigáció

Sok weboldal esetében annyira bonyolult lett a navigáció, hogy a tapasztalt internethasználóknak is nehézséget okoz elsőre átlátni a honlap felépítését és megtalálni azokat az áhítatott információkat.

  • Fontos, hogy minél rövidebb úton kelljen végighaladnia a látogatónak, hogy elérje, amit szeretne. Például egy webáruházban történő vásárlás a lehető legkevesebb lépeseken vezesse végig a vásárlót, minél kevesebb lehetőséget adva neki a lemorzsolódásra.

Keresőoptimalizálás hiánya

Sok oldal elkészül, és azt várják tőle, hogy majd rögtön a kereső első oldalára kerül és ömlenek a látogatók, a vásárlók és milyen sikeres lesz. Na de nem így lesz, szinte biztos, hisz a legtöbb esetben elfeledkeznek arról, hogy a Google tudtára adják a weboldal létezését, hogy miről szól, milyen kulcsszavakra találhatják meg.

  • Az weboldal tartalmának elkészülte előtt meg kell határozni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre szeretnénk optimalizálni a tartalmakat, oldalakat. Ha ez megvan, akkor a Google Search Console segítségével tudjuk a „tájékoztatni” a Google-t, hogy milyen az oldalunk felépítést (oldaltérkép).

Természetesen a fenti problémák általánosabbak, de ha ezek elkerüljük, akkor már nagyon jó alappal rendelkezünk, amire a vállalkozásunk online jelenlétét, stratégiáját tudjuk bízni.

Nézd meg weboldal tervezés bejegyzésem, hátha az a segítségedre lehet.

Úgy érzed, hogy az információk után biztos nem boldogulsz egyedül? Segíthetek feltárni a weboldalad hibáit, esetleg az új weboldal tervezésében, és elkészítésében is számíthatsz rám.

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.