Közösségi jelenlét estében első kérdésem az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kell lenned a közösségi oldalakon?

Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert mindenki ezt csinálja, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozó, vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak válaszolni, vagy azt, hogy mert ez a trendi.

Mi a közösségi média?

Egy olyan médiafelület, amit a közönség formál, nem a nagy médiacégek, újságírók, reklám szakemberek, stb.

Közösségi jelenlét - LégyJelenOnline

Ha a közösségi oldalakat fel kellene sorolnunk, akkor nagy bajban lennénk, mert olyan sok van, hogy a lista kényelmetlenül hosszúra sikeredne. Az alábbi képpel illusztrálnánk ezt a nagy darabszámot.

Érdemes megnézni, hogy Magyarországon melyek azok az oldalak, amelyeket használunk, és melyek azok a közösségi oldalak, amelyeket egyáltalán ismerünk.

A közösségi jelenlétben rengeteg lehetőség rejtőzik, csak jól kell kiaknáznunk őket.

 Közösségi jelenlét mikor javasolt?

Ha a célcsoportod a közösségi oldalakon tudod hatékonyan elérni. Ennyire egyszerű!

Több közösségi oldalt is használhatsz, a közösségi jelenlét építésére:

  1. Facebook: itthon a legtöbben ezt ismerik és használják, a versenytársaid közül is. Mára a célzási-, optimalizálási eszköztárat tud felmutatni, ami a szakértők lehetőségeit nagyban segíti. Legyen akár aktivitás növelésről, videó megtekintésről vagy akár egy konverzió optimalizált webshop kampányról szó, biztos hogy a Facebook hirdetéskezelőben megtaláljuk a manuális és automatizált módszereket a hatékony kampányhoz.
  2. Google+: Bár mindenki azt mondja, hogy halott kezdeményezés, mégis használják. Keresőoptimalizálásban szokták ajánlani, mi speciel szeretjük és szívesen osztunk meg tartalmat projektjeink során, plussz megjelenést generálva Google Keresőben. Sajnáljuk, hogy a Google bejelentette a megszűnését.
  3. Instagram: Ha képek, akkor a fiatalok egy kedvence az Instagram. Ha olyan területen mozogsz, ahol fényképpel hatékonyan be tudod mutatni eredményeid, akkor itt a helyed. A Facebook hirdetéskezelőjéből a kampányok célzásának széles tárháza használható, amit érdemes kiaknázni.
  4. Pinterest: A kép megosztás egyre kedveltebb platformja. Itthon is egyre jobban felismerik hatékonyságát, és a benne rejlő lehetőségeket. Sajnáljuk, hogy itthon nem tudunk hirdetéseket létrehozni a felületen, pedig nagyon szeretnénk! 
  5. Twitter: Ha olyan közegben mozogsz, ahol rövid tájékoztató üzenetek fontos szerepet játszanak, esetleg a nyugat európai turisták a célcsoportod, akkor használnod kell.
  6. Youtube: A videók fellegvára – egyelőre, mert. Facebook nagyon szeretné ezt a címet – ahol videóban is megmutathatod magad, és tevékenységed. Legyen az fizetős forgalom, vagy organikus elérés, a videós tartalmak mindig segítik a brand-, a termék- vagy a szolgáltatás ismertségének növelését.
  7. Linkedin: Ha a b2b a területed, vagy tanácsadó vagy, esetleg munkaközvetítéssel foglalkozol, akkor itt a helyed. Mi magánemberként is szívesen használjuk egy “business Facebookként”.

A fenti felsorolást lehetne folytatni, de úgy gondoljuk, hogy a fentieket használva Magyarországon biztosan eléred a célcsoportod.

Fontos, hogy ezek a platformok ugyan – a köztudatban – ingyenes lehetőségekként szerepelnek, de ha hatékonyan szeretnéd ezeket üzemeltetni, akkor költséget kell tervezned hozzá. Ebben az esetben tud igazán hatékony eszközzé válni.

A közösségi oldalnak a vállalati marketing egy részének kell lennie, ami a végső célt kell szolgálnia. Ha pontosan illeszkedik az értékesítés folyamatában, akkor nagyon szép eredményeket lehet vele elérni, de ehhez mindenkinek tisztában kell lennie, hogy hol és miként számít bele a vevőszerzésbe.

A közösségi jelenléted tervezésben, kivitelezésben és mérésben tudok a segítségedre lenni, hogy kialakítsuk, és összehangoljuk a marketinged, hogy egy jól működő egységként üzemeljen, termeljen.

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.